Tak za kolik to dáš, Lanci?

Jak je již všeobecně známo, Lance Armstrong se rozhodl běžet maraton na podzim v New Yorku. Ostatně to není zas taková pekelná novinka, protože o tom několikrát mluvil i před koncem své cyklistické kariéry. Lance už není sportovec, je spíš celebrita, což mu zřejmě není co závidět. Nebude si moci maraton užít ani trochu v anonymitě a spíš bych řekl, že pozornost médií směrem k němu bude stejná nebo větší, než k samotným favoritům závodu. Není to dobře, ale svět je prostě mediální… ;)

Jsem velmi zvědav, za kolik Lance maraton dá. Názory se různí, Armstrong koneckonců není první sportovec, který si po skončení kariéry chce střihnout maraton. Z poslední doby je známý příklad dalšího čerstvého důchodce, obrovského bojovníka a mého oblíbence Laurenta Jalaberta, který maraton dal za 2:55. Koneckonců i Armstrongova bývalá žena Kristin již maraton dala, a to za pro mě neuvěřitelných 3:45 (!).

Zatím jsem nezaznamenal téměř žádné tipy na Armstrongův čas, kromě článku na iDnes, kde cylistický lékař Karel Martínek řečený Karlos říká: „Záleží, kolik času věnuje přípravě. Vytrvalostně na tom bude dobře, ale běh a kolo nejdou dohromady, přece jen se zapojují jiné svalové skupiny,“ uvažuje cyklistický lékař Karel Martínek. „Poběží-li v rámci reklamních aktivit, může ho dát pod čtyři hodiny. Když potrénuje, zaútočí na tříhodinovou hranici.“ Při všem mém velkém respektu ke Karlosovi říkám: jsi vedle jak ta jedle, Karlosi…

Lance má mimořádné fyziologické předpoklady, zcela jistě větší, než Laurent Jalabert. Proti němu má tu výhodu, že je bývalý a velmi slušný triatlonista, takže tělo by si jednak na běhání mohlo vzpomenout a jednak borec ví, jak na to. Neumím si představit, že Lance by běžel lehce pod čtyři hodiny. To leda tak tak v oblečku mikymauze s logem Discovery Channel včetně tradičních mikymauzích bot… Ani tři hodiny se mi nezdají reálné, to by nesměl moc trénovat a to u něj vzhledem k buldočí povaze asi nepřipadá v úvahu. Myslím že nepotrénuje extrémně moc, ale dost na to, aby si střihnul opravdu dobrý čas. Já tipuji 2:29:11. Kolik tipujete vy? ;)

49 Responses to “Tak za kolik to dáš, Lanci?”

  1. pinus napsal:

    Ten triatlon bude vyhoda, i kdyz uz je to davno. Aerobne to samozrejme ma na haku, bude jen otazkou, jak bude schopny zapojit svalove partie pro dlouhodobou bezeckou zatez – bude to neco jineho nez na kole, takze doufam pro nej, ze neztratil techniku behu, protoze jinak se tam umlati.

    Souhlasim s tvym nazorem na clanek na iDnes. Jalaberta muze trumfnout, a podle me trumfne. Tvuj optimismus ohledne casu se mi ale zda prehnany – 2:29 je v podstate jen 15 procent za nejlepsimi a to uz by chtelo hodne specialni trenink. Ja tipuju 2:50:17.

  2. aerobní tragéd napsal:

    Jasně, i 2:50 je sakra super čas. Ale přesto, ještě dám trošku návodný tip, trošku jsem to v minulosti sledoval… Lance byl bez speciálního tréninku velmi nedávno ;) schopen dát pětku pod šestnáct, tuším že vyhrál dirty duathlon, kde bývají fakt super chrti. Navíc nikdy v podstatě nepřestal běhat (vyjma sezóny)…

  3. Lubos M napsal:

    No, já mu dávám velké šance. Není to bývalý „velmi slušný triatlonista“, vždyť on ty triatlonové závody vyhrával!! Tipuju ho tak na 2:35:00

  4. Pavel napsal:

    2:47:52

  5. Lubosh napsal:

    3:02 Maraton bude muset běžet sám na sebe, nebude mít vedle sebe Padrnose a spol., kteří by ho dovezli v závětří na 35. kilometr, aby už ten konec nějak zvládl sám:-) Btw: Kristin zvládla loni Chicago dokonce za 3:37, letos běžela náročnější Boston za 3:44.

  6. vl001 napsal:

    2:40. Ty čtyři hodiny jsou vážně úsměvné, ale těší mne, že podle pana doktora jsem na tom s Lancem stejně.

  7. draver napsal:

    Můj tip je 2:47, obecnou vytrvalost má určitě vynikající, ale přece jen si myslím, že běh je poněkud specifický.

  8. Keke napsal:

    Tipujem 2:48. Je to také krásne okrúhle číslo…

    Keke

  9. widle napsal:

    2:52:30

  10. RaMach napsal:

    2:52:52

  11. forest napsal:

    fakt záleží, jestli to bude „výlet“ nebo na krev…ale pokud bude chtít podat maximum, tak podle mě prostě pod 2:30 nemůže dát… takže můj tip 2:41:30

  12. Kule napsal:

    Ja tipuju 3:05

  13. Jitka napsal:

    2:45 :))

  14. jozinzbazin napsal:

    Ja sa tiez priklanam k casu okolo 2:30.Armstrong ma vynikajuce fyziologicke parametre a ked uz sa do niecoho pusti tak sa neuspokoji len tak s hocijakym vysledkom.

  15. Pet napsal:

    Ak pobezi maraton tak za 2:33

  16. Gery napsal:

    Můj tip: 2:37:24

  17. Albert napsal:

    Když končil, říkal Lance na tiskovce, že sice žádné velké sportovní plány nemá, ale že maraton by mohl běžet pod 2:20 :) Teď 8. dubna běžel doma v Austinu prý celkem kopcovitou 5ku (profil jsem bohužel nevygoogloval :-( ) za 18:20 (vítěz za 15:55). Takže můj tip – pod tři hodiny půjde 100%, je to takový závodník že nepude žádnou údržbu. A kolik teda? Já myslím že těch 2:20 fakt padne. Takže můj tip 2:19:45.

    A k tomu že to pude sám jak psal Lubosh. Myslím že vodičů je v atletice fůra. A pro L.A. asi nebude problém si nějaké zaplatit bude-li o to mít zájem. Keňanů co zvládnou 2:15 jsou spousty.

  18. Pavel napsal:

    No fakt, tady říká No doubt: marathon. I would like to train to run under two hours and 30 minutes, and perhaps I will shoot for two hours and 15. Jestli to myslí vážně a dá to, tak je to dokonce ještě větší borec, než jsem si myslel. To by bylo podobný, jako kdyby Tergat dopadl velmi slušně na Tour de France.

  19. Milan napsal:

    Pochybuji,že Paul Tergat jezdil někdy závodně na kole.Lance je bývalý mistr USA v triatlonu.Není zas tak složité natrenovat běh pro člověka jeho vůle a těl.parametrů­.Tipuji 2:35.

  20. pinus napsal:

    Albert tipuje 2:19 ??? No jeste chvili tady budeme tipovat a z Lance bude svetovy rekordman uz pred tim, nez vubec vybehne na trat… No ja nevim nevim… ;-))

  21. Luděk napsal:

    Pokud by Lance už měl zkušenosti s maratonem, pak bych jej tipoval s jeho mimořádnými fiziologickými parametry, avšak s váhou těsně nad 70 kg, na čas okolo 2:35. Při prvním maratonu však bude Lanceho tempo tak o 10 min pomalejší. 2:45 už tipovala Jitka, tak odhaduji, s ohledem k listopadovému termínu, Lance to dá za 2:44.

  22. Albert napsal:

    Já myslím že níž než já už moc lidí tipovat nebude :) Nechci se tu pouštět do více či méně odborných debat, protože to všechno stejně budou jen spekulace. Prostě počkejme a uvidíme. Ale asi takhle – vytrvalostní potenciál a práh bolesti toho člověka je jinde než u běžné populace. A do podzima má dost času na dostatečnou speciální přípravu (míněno rychlostní a specifickou běžeckou sílu). Obecnou vytrvalost opravdu řešit nemusí.

    Ježísmarjá že já se do tý debaty už pustil… :-)

  23. Lubosh napsal:

    To Albert: Spekulace to budou už jen proto, že nikdo z nás neví, jak to bude brát vážně:-) Ale si moc ne: „I've been training some, but I wouldn't call it serious.“ Takže asi na sobě teď nebude půl roku makat. Spíš se na to vrhne dva měsíce před a poběží to z obecné vytrvalosti. Ale uvidíme:-)

  24. Pavel napsal:

    Lubosh: Jenom jestli nekecá, třeba trénuje jak divej a chce vytřít zrak těm jako ty nebo já, co ho tipujeme tak „pomalu“ (příspěvek není míněn zcela vážně :-))

  25. STJ napsal:

    Lubosh : každej se před závodem vymlouvá, jak není ve formě, že moc nenatrénoval, že o nic nejde atd atd… Aby to nebyla i taktika L.A. Závodem pak proletí v chumlu s prvníma Keňanama a ještě si to s nima rozdá ve finiši :)

  26. Mato napsal:

    Podobne debaty sa uz roky odohravaju na bezeckych webovych strankach v USA (napr. letsrun.com) a vacsina skusenych borcov a trenerov- m.j. R.Canova, J.Daniels, P.Pfitzinger, atd.- si mysli, ze keby sa Lance orientoval iba na beh, tak fyziologicke predpoklady by mal na cas okolo 2:15, nie vsak v jeho veku a s jeho fyzickou stavbou. Pre toho, kto komentoval jeho 18min 5ku pred nedavnom na putaku v Texase, ako vykon predurcujuci sub 2:20– ZOBUD SA! Bezat pod 2:20, je nieco uplne ine ako bezat 18min 5km- to zvladne aj netrenovany cyklista. Naviac k takemu vykonu na maratone je treba bezat 8 a pol krat 5km a KAZDY z nich pod 16min. Takze moj typ je 2:45 a bude rad. To iba v pripade, ze to zoberie seriozne a bude behat cez 100km tyzdenne. Musi zhodit aspon 12kg (tuku tiez, je tucnejsi ako minuly rok) a vyrazne zhodit z tych masivnych stehien- s takymi sa velmi tazko bezi rychlo. Najma by mal zavriet klapacku a najskor ho odbehnut a nie robit velkohube vyhlasenia, ked v zivote nebezal viac ako 15km v kuse. Z jeho dni ako triatlonista by som necerpal vela nadeje- najma bolo to pred 15 rokmi (ked mal 19) a vsetci triatlonisti sa zhodovali, ze to vyhraval jedine koli bicyklu. Plavanie vraj mal lepsie ako beh- ten bool dost zalostny. Videl som filmovy zaznam s par minutami jeho behu na preteku (mimochodom, zas 18min 5ka) a absolutne postradal lahkost kroku aka je potrebna pre talentovaneho bezca. Nedavam mu velku nadej- je to super sportovec, ale v inej oblasti.

  27. Albert napsal:

    Mato som vzhůru :-) Co potřebuješ?

    Zase to neber tak vážně :-) Je to jen nevinná tipovací soutěž. Ty si tipuj svých 2:45 a mě nech mých 2:19:45.

    Řeknu ti jedno tajemství :-) I kdyby to Lance dal třeba za 2:04:10 nebo to naopak na 20tém kiláku zabalil, tak Ty i já z toho budeme mít prd. Stejně budu muset vstát a jít ráno do práce, chleba nezlevní, a slunce nepřestane vycházet…

  28. Mato napsal:

    Mas pravdu Alberte. Moj ton vyznel po druhom precitani moc zainteresovane- to nebol moj umysel. Chcel som iba upozornit na rozdiel v tempe medzi 18min 5kou a 2:20 maratonom. Inak ja to Lanceovi doprajem… kebyze nemam ine starosti, tak som stastny. :)

  29. pinus napsal:

    to Albert: no to nemas zas docela tak pravdu… Kdyby to zabehl za 2:04 a tys na to predtim vsadil treba milionek, tak bys uz do prace nemusel ;-)) Jsou uz nekde vypsany kurzy?

  30. Štefan napsal:

    Nedavno jsem četl, že po skončení kariéry chce zkusit maraton Dominik Hrbatý a chce ho běžet pod 3 hod. Říkají mu železný muž a má úžasnou kondici. ale jeho konec kariery je asi ještě hodně daleko.

  31. Pavel napsal:

    To jsem četl i o El Guerroujovi, Šebrlem… Jinak Armstrong už asi slevil, kdesi prohlásil, že by chtěl v NY skončit ne víc jak hodinu za vítězem.